piątek, 31 stycznia 2014

O pięciu językach i siedmiu sekretach Miłości



Jestem teraz w trakcie lektury książki „Siedem sekretów miłości”, którą dostaliśmy z Mężem na gwiazdkę autorstwa Garego Chapmana (teolog i psychoterapeuta, doradca małżeński, autor bestsellera wydawniczego  - Pięć języków  miłości).

O książce Pięć języków miłości usłyszałam podczas jednej z rozmów od mojej koleżanki. Tytułowych pięć języków miłości, czyli według mnie sposobów jej okazywania, o których mowa to:
- afirmujące słowa,
- spędzony wspólnie czas,
- prezenty,
- pomaganie sobie nawzajem,
- czuły dotyk.

G. Chapman postawił tezę, która mówi, że każdy z nas jest naprawdę szczęśliwy, kiedy miłość okazywana jest mu w konkretny sposób, jeden z wyżej wymienionych. Warto jest, aby ludzie, którzy chcą, aby dana osoba czuła się naprawdę kochana wiedzieli, którym „językiem” wyrażać swoje uczucia wobec niej.

Kiedy pierwszy raz usłyszałam tę tezę, bardzo mnie ona zainteresowała, zmotywowała mnie do głębszych refleksji, przemyśleń nad relacjami, które starałam się i staram się pielęgnować
i pogłębiać w moim życiu. Zaczęłam zastanawiać się, jaki jest mój i moich najbliższych „język miłości”.

Druga książka, którą wymieniłam „Siedem sekretów miłości” jest moim zdaniem dopełnieniem pierwszej. Za pomocą zabawnych historyjek z życia, przykładów z literatury oraz historii autor pokazuje, w jaki (przykładowy) sposób pielęgnować w sobie:
- życzliwość,
- cierpliwość,
- przebaczenie,
- uprzejmość,
- pokorę,
- ofiarność,
- uczciwość.

Wymienione powyżej sekrety miłości są Wam zapewne już znane, ale być może treści zawarte w książce pozwolą Wam jeszcze odkryć w nich coś nowego, spojrzeć na nie z innej perspektywy lub też utrwalić wyrobiony już po wcześniejszych przemyśleniach pogląd na nie.

Polecam gorąco obie pokrótce opisane książki. Pozycje te mogą stać idealnymi tytułami do podzielenia się z innymi, prowadzenia głębokich dyskusji i rozmów na temat miłości i nie tylko.


 pwd. Monika Tokarska wędr.

Skarżyski Związek Drużyn Harcerek i Zuchów "Jodła"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz